Homemade fodmapvriendelijk solero yoghurtijsje

______

tussendoortje | 4 personen | vegetarisch

______

Vond je Solero’s ook zo lekker, maar eet je ze niet meer omdat ze te veel FODMaP’s bevatten? Of wil je een variant met veel minder suiker? Probeer dan eens deze homemade ijsjes. Ze zijn heel makkelijk om te maken en lekker verkoelend tijdens een warme zomerdag :).

______

Ingrediƫnten

  • 4 diepvries passievruchtblokjes (of 4 passievruchten)
    de diepvries blokjes passievrucht vind je in de koeling waar ook ander bevroren fruit ligt bij bijvoorbeeld de Jumbo of de Albert Heijn
  • (lactosevrije) yoghurt (hoeveelheid is afhankelijk van de grootte van het ijsvormpje)
  • optioneel: een klein beetje suiker

Bereiding

  1. Gebruik je bevroren passievruchtblokjes? Laat deze dan eerst ontdooien.
  2. Verdeel de ontdooide passievrucht (of de vier passievruchten) over de vier ijsvormpjes.
  3. Schenk hierop de yoghurt en mix de yoghurt en de passievrucht door elkaar. Eventueel kun je hier een beetje suiker aan toevoegen. Hiermee maak je het ijsje zoeter.
  4. Zet de ijsvormpjes min. vier uur in de diepvries. Daarna zijn de ijsjes klaar om van te smullen.

Suggestie: Je kunt allerlei soorten ijsjes maken, afhankelijk van het fruit dat je graag eet: aardbeienijsjes, citroenijsjes, frambozenijsjes, etc.

______

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top